Att äta

Ibland känns det mer som att N är min övervakar än min pojkvän (ev utsänd av min mor som gillar att tjata om samma tema). Han håller liksom koll på mig kan man säga, iallafall när det kommer till mat (där jag kan vara lite slarvig). Så fort han har chansen frågar han vad jag har ätit idag. Eftersom han med jämna mellanrum städar och plockar i min frysbox har han dessutom lite koll på om jag verkligen lagar riktig mat. (Tänk: ”-Du har ju kvar väldigt mycket av frys maten du tog ned från Kittelfjäll i vinter. Inte bra!.) Det är som att han misstänker att jag bara äter fil till middag eller i bästa fall hos någon granne/släkting var och varannan dag. Vilket jag, nu när jag tänker efter, i och för sig ofta gör. Vi två, alltså. En bra kombination.

Jag antar föresten att han inte kan räkna ut exakt vad jag ätit sedan han var här sist så jag skulle ju i princip kunna hitta på någon ”riktig” mat för att göra honom nöjd. Ikväll har jag ätit, få se nu, jag gjorde ju en rostbiff med potatis och grönsaker:-)

2 reaktioner på ”Att äta

  1. Det låter ju för roligt för att vara sant; Men exakt precis sådär är min älskade gubbe oxå! Kan nog vara för att jag oxå slarvar lite med maten….nån enstaka gång typ……… 😉

    Du är verkligen bra på att skriva och beskriva, Anna-Maria 🙂

Kommentera

