Mer glamour åt det samiska folket!

Vi satt och eldade efter att ha flyttat renar hela förmiddagen. Det var snöblandat regn och vi var båda ganska trötta och slitna. När jag lyfte kaffe koppen för dricka så började jag betrakta mina händer och insåg att de verkligen inte fått den omsorg som de förtjänar.

Jag (tänkte högt): ”-Å, jag hoppas att det inte blir så sent i kväll. Då ska jag måla naglarna med mitt nya rosa nagellack.”
Min 17 åriga kollega: (Tittade på mig som att jag blivit helt galen eller iallafall sagt något som en 17 årig kille skulle kunna jämföra med att jag funderade på att stoppa en tändsticka i tanken på skotern) ”-Men varför ska du göra det?”
Jag: ”-Såna här dagar behövs det verkligen mer glamour i den här branschen och jag gillar rosa.”
Kollegan:Bara du inte börjar köra omkring här helt sminkad, det skulle kännas konstigt.”

Jag vet inte om jag håller med. Det hade varit fint att komma hem någon dag och inte behöva inse att man ser ut som ett trött, solbränt, smutsigt troll när man tittar sig i hallspegeln.

Idag har jag varit flytthjälp till Jonas på östra kanten och eftersom det gick otroligt snabbt att flytta dem till Aspsele, så har ju nu hunnit testa mitt nya nagellack. När jag ändå var i farten så pimpade jag även skotern med lite Niejda-klistermärken. Så kändes plötsligt mitt liv genast lite glamorösare.

2 reaktioner på ”Mer glamour åt det samiska folket!

  1. Lovely !!! Ja fler prinsessrenskötare !! Förra året var lilly hit mitt i renflytten och jag pimpade till henne lite och hon hade ju till å med klänning under ytterkläderna !!

Kommentera

