En sån dag som man förtjänar choklad

Igår stängde vi bland annat in de där renarna, som jag flyttat omkring med och ”getat” (vaktat) på Lockstamon senaste veckan, i Åtjärnhagen. Det var en skön känsla. För nån vecka sedan var jag lite pessimistisk och tyckte det kändes som att vi hade renar över hela halva
Västernorrland/Västerbotten. Det tror jag inte längre, vi närmar oss iallafall en samlad hjort klar för vårflytt.
I morse tog jag därför lite sovmorgon och sedan drack jag varmchoklad med grädde och läste lite i en bok. Lyx.
Dagen ägnades åt studier och på eftermiddagen flyttade vi renarna som varit instängda i Aspsele till Åtjärn.

Kommentera

