Döskalle bruttan

Folk kommenterar ko-döskallen som jag har på baksidan av min nya jacka. Undrar kanske varför den sitter där, det gör i alla fall jag.
Behövde en ny jacka och eftersom jag planerar att köra skoter i den tyckte jag att det var lämpligt att leta efter en i reahyllorna på skoteraffärerna vi besökte förra veckan. Intalade mig själv att det viktiga är ju ändå funktionen, den behöver nödvändigtvis inte vara så snygg om den iallafall var billig.
Men allvarligt talat, vem tusan är det som designar skoterkläder?
Även om man inte träffar så många modelejon i skogen i den del av värld jag rör mig i så vill man ju åteminstone kunna se sig själv i ögonen i hallspegel när man kommer hem.

Nu tänker ni kanske att det brukar vara de omoderna kläderna som reas ut och att då kan man inte ha så höga förväntningar på dem, men efter jag tittat även på de dyrare kläderna inser jag att det inte är jätte lätt att hitta en hyfsat diskret jacka. Vad är grejen med att det står polaris eller något annat skotermärke stort över hela ryggen (och på fem andra ställen på jackan)? I orange, lila eller någon annan stark färg.
Eftersom jag har en storlek som i skotervärlden inte verkar räknas som standard hittade jag till slut tre olika jackor att välja mellan. De två jackorna som var i så kallad tjejmodell, utan snölås och allt för korta för att räknas som funktionella, gjorde att jag såg ut som en bredaxlad liten mc-knutte då de dessutom var väldigt insvängda i midjan. Då återstod min punk rock Sinsalo jacka, som trots alla döskallar och rock dekaler, med sin grå/svarta färgskala kändes väldigt neutral.
Trots att man kan få lite lätt Wannabe mc-gäng vibbar av jackan så måste jag säga att den är väldigt praktisk och skön. Precis som det ska vara när man köper kläder i min ålder☺

En reaktion på ”Döskalle bruttan

  1. alltså jag längtar efter att få se den!! Jag tycker att den låter helt grym..:-)
    funktionen går före estetiken, så är det bara ibland.. var och köpte nya jogging pjucks förra veckan.. hade i förväg tänkt att köpa ett par ”snygga” nike skor för att kunna kombinera springnings och vardags snygg skor.. men när jag stod där och provade så föll jag ändå tillbaka på asics.. de fulast men fan i mig de skönaste.. intalade mig själv att det var ju viktigt att de är sköna….ja så nu sitter jag här med mina asics.. sköna.. men ack så fula.. och verkligen inte kombinerbara med ett par jeans i varddags mundering:-)

Kommentera

