Mov geerhmes tjööse tjorme

Min mörka fjolårskalv med ljusa nosen.

Jag har haft en kalv i Karin och Nils-Anders hage samt omsorg hela vintern. Antagligen en av de vackraste renarna jag har. Karin har med jämna mellanrum skickat bilder och uppdateringar på vad den har för sig. Nu har den fått en liten bricka i örat, innan den ska släppas till fjälls. Eftersom den tydligen har goda anlag så hoppas jag kunna ta hem honom nästa vinter för att bli en tamren.
Tack snälla Karin och Nils-Anders för er omsorg om min vän!

2 reaktioner på ”Mov geerhmes tjööse tjorme

Kommentera

