Det är detaljerna som gör det

Igår flyttade vi ihop hjordarna i Svedjan så imorgon är marsfjällsgruppen på väg västerut på riktigt. Jag har ju bott i ett kök i ett gigantiskt hus i Studsviken den här vintern så idag packar jag ihop min pinaler. För känner jag mig själv rätt så kommer även jag så snart vi släppt renarna för våren, längta västerut.
Jag har trivts bra här i vinter, och i köket finns så många söta detaljer som jag tänkte visa er.

När man kommer in i köket hänger ett finurligt nyckelskåp, med nycklar som jag antar att ingen längre vet var de går. Öppnar man besticklådan så är den klädd med det finaste papret. I skåpen trängs alla möjliga blommiga kaffekoppar. På kanterna i skåpen sitter fina små pappersremsor med blommor. På en av skåpdörrarna finns det allehanda recept. Som det här sockerkaksreceptet som jag testade så sent som förra veckan. Om inte någon av de recepten passar så kan man ju dra ett ur den här roliga lådan. På väggen vid fönstret hänger den pråligaste tavlan, med kort på förtjusande damer.

En reaktion på ”Det är detaljerna som gör det

  1. Meen så underbart !! Jag känner igen grejorna så väl för jag jobbade ju på hemtjänsten där ett tag då jag bodde i hemling och då var Ante en av mina patienter !!! Så kul att se !!

Kommentera

