Sköna söndag

Så sitter jag här på sängen i Seidegava igen. Efter en liten inlandsturné. Seidegava-Vilhelmina-Dikanäs-Kittelfjäll-Seidegava. På två dygn. Hämtat bilen som jag i ett förvirrat och trött tillstånd lämnade i Vilhelmina för en vecka sedan. Den där morgonen när Nila skulle åka så tog jag tydligen bara min lilla väska samt stora hund och följde med. Kurade ihop mig i framsätet och somnade.

Så nu när jag ändå skulle på ett möte i Dikanäs åkte vi en runda via Vilhelmina för att hämta bilen och min packning som blivit kvar. Jag sa till Nila att det nästan var som en semester, han följde nog mest med för att se till att jag skulle återvända till Seidegava (och mina böcker igen). Lämnade grejer i Kittelfjäll, längtan tills jag flyttar in i dockhuset igen i juni gnagde. Men den där längtan är svår att skilja från flykten från uppsatsskrivandet så jag vågar inte chansa. Litar inte helt på mig själv.
Förra veckan gav det resultat i Seidegava, så jag testar att skriva härifrån en vecka till. Ska jag vara ärlig så är det riktigt kul för tillfället att skriva på uppsatsen, hoppas det håller i sig.
I eftermiddag har jag dock bara tagit det lugnt. Nila skyndade i väg direkt när vi kom hit för att byta av sin far som hållit ställningarna idag, för bevakning av renarna. Jag hade lite vagt lovat att följa med då vi blev kvar en natt i Kittelfjäll som vi (Läs: Nila) inte planerat, men drog mig ur sista stund. Nu när det börjar snöa, så känner jag mig riktigt nöjd med mitt beslut. Nila har ju trots allt ett nytt skoterställ. (Note to my self: Ge inte pojkvännen en present som du inte har något begrepp om prisnivån på och säg för all del inte att han givetvis ska välja ett med bra kvalité som dessutom är snyggt.)

Hur som helst så sitter jag nu på sängen och njuter av söndagen. Lyssnar på radio och läser bloggar. Läser bland annat hur livet på en kraftstation i Laos kan se ut. Emma i Laos har passande nog skrivit ett inlägg om lycka idag. Hon avslutar med bästa visdomsordet som tåls att upprepas : Ta vara på din tid och dela den med de som är viktiga för dig. Tid och kärlek kan inte köpas för pengar.

6 reaktioner på ”Sköna söndag

Kommentera

