Animal planet

Om man inte kör så fort och är två i bilen så finns det chanser att både se och fota en hel del djur. Ibland blir det en avvägning om man ska ägna sekunderna man har på sig till att studera de tre små björnungarna som leker på ängen eller skynda sig byta objektiv på kameran.

4 reaktioner på ”Animal planet

  1. När vi kom från Borkan vid valborg så kom en björnmamma och 3 ungar gående över vägen, det var mellan Fredrika och Bjurholm, mäktigt. Hann få ett foto av björnmamman och ett av en av ungarna. Hade kameran bak i bussen så jag fick hoppa ut och hämta den – men jag hoppade snabbt in i bussen igen för mamma björn lät inte så glad.

    1. Man inser när man får syn på dem att björnen verkligen är ett mäktigt djur, nästan lite mänsklig i sitt betende. De gånger jag sett björnar tidigare har jag blivit så betagen att jag helt glömt bort att fota.

Kommentera

