Vardags prinsessan

Min lägenhet har den sista tiden präglats av snabbstädningar och ouppackade väskor/lådor. Jag har inbillat mig att (o)ordningen bara är provisorisk tills jag får inspirationen åter för att organisera upp allt igen. Detta har inneburit att jag de senaste dagarna har öppnat skåp, skafferi och garderober på ett mycket försiktigt sätt för att det inte ska riskera att rasa ut saker som inte hör hemma där. Har blivit anklagad för att byggt fällor då jag inte varnar i förväg innan skåp naivt ryckts upp.
Igår uppmärksammades det att jag inte hade två matchande strumpor på mig, så kvällen ägnades till att sortera upp i garderoben. Resultat: 14 strumpor utan partner. Kände mig plötsligt som en budget, svensson variant av Askungen när jag försökte få tag i Nila för att höra om det möjligtvis kunde vara så att jag lämnat 14 olik färgade strumpor hos honom eller om han uppmärksammat att jag ovetandes under en längre period gått omkring med icke-matchande strumpor.

5 reaktioner på ”Vardags prinsessan

  1. Men du…. du har aldrig funderat på att gå med i ”sockligan”. De e ett sällskap där folk helt enkelt bestämt sig för att skita i, att leta rätt på sockar som ser likadana ut. Och helt enkelt använda, helt omatchande sockar och sen vara stolt över det. Och om folk frågar eller påpekar detta, så kan man stolt svara att – Vem tusan har bestämt att jag måste ha likadana sockar på båda fötterna?! Tycker att det går jätte bra med två olika sockar… å snyggt e de oxå!!!!

    Just nu är nog medlemmarna bara 4 st Jag, Lollo, Martiz och lilla Linnea.
    Så du rymms nog du med. Å de bästa av allt, Inga medlemsavgifter, inga möten, inga ansökningar för att bli medlem . Det enda man behöver göra e att bestämma sig för att ingen annan behöver bestämma över vilka sockar man valt idag.

    Kram

  2. Nåw va kul. Då längtar jag tills vi ses offentligt i helt underbara sockkombinationer tillsammans… de lär ju inte hända så ofta… har ju oftast skor på sig när man är offentlig. (P.S. de gäller även för tjocksockar som bara finns en av. Eller tjocksockar som bara fått hål i en strumpa. Och tjocksockar blir nästan ännu snyggare)
    Du är genast antagen! skicka gärna en bild. Kram

  3. Gör som jag. Köp strumpor som alla ser likadana ut. Sen har du alltid hela par. Går en sönder så slänger du den och tar bara en annan och ersätter den med.

Kommentera

