Note to my self

Om du nu måste förnya körkortet så vänta inte till sista dagen. Särskilt inte om du saknar ett litet foto från de närmsta 5 åren på dig själv och bor mitt ute i ingenstans.

I panik ringde jag till fotografen i Vilhelmina, som var upptagen med annat.
Tänkte för mig själv att det är ju ändå bara en körkorts bild, hur noga kan det vara? Jätte noga verkar det som.
Fick till slut lov att möblera om vardagsrummet till en provisorisk fotostudio för att kunna använda mig av den enda väggen som är vit och dessutom har ett någorlunda vettigt ljus. Stressad och svettig såg de första fotot mer ut som en yrkes kriminells fängelsefoto, än den bild som jag såg mig själv visa för främmande människor de närmsta tio åren med självrespekten i behåll. Lite smink och en kaffe kopp senare var jag hyfsat nöjd. Då började helvetet med att få till rätt mått på utskriften, 14-17 mm mellan pupillerna och hakspets låter enklare än vad det är.
Nu har jag iallafall postat kortet och håller tummarna för att de godkänner mig:-)

3 reaktioner på ”Note to my self

Kommentera

