Kärleks boost

Eftersom jag varit så otroligt trött och saknat energi i sommar så tänkte jag nu köra en hälsovecka, med målet att ändra några beteenden även på lång sikt. Känns som att min kropp och själ behöver lite extra kärlek och omtanke. Det har blivit en hel del kaffe och socker på sista tiden så senaste dygnet har jag helt undvikt det. Jag misstänker att huvudvärken som dök upp här på eftermiddagen har något med det att göra. Så då får jag helt enkelt sluta sortera papper och lägga mig i solstolen istället:)

7 reaktioner på ”Kärleks boost

  1. När jag var på retreat senast utan kaffe och socker var dag 3 fruktansvärd; jag var sur och ville bara sova eller dö. Jag fattade först inte vad det var – men sen blev det bättre och huvudvärken gick över. Pepp till dig!

  2. ❤ detoxvecka! Socker är svårt och världens bakfylla får man när man slutar :S Jag har goda kaffeersättningstips om du vill ha 🙂

    Åh och detta morgonte är awesome!!
    Earthsprouts Golden Detox
    2 cup hot water
    1/2 tsp Turmeric
    1/2 small tsp powdered ginger
    Pinch of cayenne
    Juice from 1/2 small organic lemon
    (lite honung el stevia om man vill ha de sötare men de behövs inte tycker jag)

    1. Åh Marina, jag missade din kommentar på något sätt här. Annars hade jag ringt upp dig för två dagar sedan när abstinensen var som värst och jag allvarligt började undra om det verkligen kan vara hälsosamt att inte äta socker några dagar:-) Jag har tänkt ofta på dig sista tiden så vi borde höras inom kort:-) Kramar

Kommentera

