När människor får den där märkliga minen när man berättar om något

Jag: Nu har jag sett den där filmen som alla pratade om ett tag, tror jag är den sista som inte sett den. Alien.
Syster: Jaha, den har inte jag sett. Den är väl asgammal?
Jag: Ja, jag är ju ofta lite efter. Haha. Trodde att alla sett den, om du inte sett den så borde du verkligen göra det.
Syster: Var de verkligen bra? Det är väl flera filmer?
Jag: Jag tyckte faktiskt den var väldigt bra, trots att de förstås måste vara en amerikansk soldat som ska vara hjälten och rädda dem. Den ju är lite så där overklig , med de där blå gubbarna. Men tekniken har ju gått framåt.
Syster: Vänta lite, sa du Alien? Menar du inte Avatar?
Jag: Ja just det och du är ju inte den första jag berättat om filmen för…

Kommentera

