Dansa medans du väntar!

Är nämligen det bästa råd jag någonsin fått.

Det handlar helt enkelt om att ha roligt medan man väntar, att genom att göra vägen mot målet roligt så är mycket vunnet och förstås att inte låta frustrationen ta över när man väntar på andra människor (eller något spännande som ska ske). Det handlar om att fokusera på annat när man är less över att saker ibland tar längre tid än man beräknat och att njuta av processen medan man längtar efter att få skörda frukten av alla små frön man planterat.
Att dansa medan man väntar innebär att ta vara på det som sker just nu och är ett bra mantra att ha i huvudet när man känner stressen över något som ligger i framtiden smyga sig på.

Jag efterlyste lite inspiration i förra inlägget över hur man lever mer på mindre och fick några råd av finaste Ylva (som har börjat blogga igen!). Tipsen hittar ni här.

Har ni tankar kring det eller skrivit ett inlägg på er blogg så skriv en rad så länkar jag till er!

3 reaktioner på ”Dansa medans du väntar!

  1. HAHAHAH jag brukade steppa när jag väntade på bussen i England (jag tog steppklasser, det visste du nog inte!) och på flygplatserna brukar jag gunga med i reggae när jag väntar att boarda. Det är skönt! En del tycker att man verkar vara chill, andra att man är skvatt galen. Och så är det ju bra med lite rörelse!

Kommentera

