Räknar ner dagar, timmar, minuter. Snart.

Hittade en fin dikten på Anna Stinas blogg.

Iehtseles
”I bäckens häftiga brus, i klövarnas lugnande slag,
i morgonsolens försiktiga sken, står den person som är jag.
Jag andas in den rena luften, jag hör mitt hjärtas röst,
jag omsluts av en trygghet, en värme som ger tröst.
Jag känner den närvaro som tyder på tidigare liv,
det är mig så nära och det gör mig stark i mina kliv.
Det är ur detta jag är skapad, det är detta som är jag,
det är i det här som jag är fri, i varje andetag.
Jag stannar upp och hör vindarna viska mitt namn,
och i allt det vackra, saknas din trygga famn.”

Anna Stina Sparrock

Hoppas ni får en riktigt fin helg. Själv åker jag strax upp till Nila:-)

2 reaktioner på ”Räknar ner dagar, timmar, minuter. Snart.

Kommentera

