När dimman lättar

Idag har jag jagat med Girjak som bandhund. Eftersom det var dimma och dålig sikt, så hoppades jag att vi skulle gå på något spännande spår eller komma in så nära på några älgar så att han skulle få vittring.
Men det mest spännande som hände var när dimman över Daunefjäll började lätta. och man för en kort stund fick utsikt över en vintervärld. Sen var det förstås ganska spännande när Girjak på eftermiddagen plötsligt började markera att det var något i närheten. Så jag laddade mössan, tassade fram med min bästa smygstil och tittade försiktigt fram över enriset. Tills jag insåg att vi smög på en gammal brunstgrop. (Som dessvärre verkade vara övergiven)

6 reaktioner på ”När dimman lättar

  1. Hej fina du!!!
    Tänker på dig idag, har tänkt på ett lycko-armband som du visat i bloggen. å ledsnat över att jag inte kollat, hur man lirkar fram ett sån,t när jag ändå haft en del slakt dagar i höst. Kommer vi att ses nåt snart?
    kram

Kommentera

