När livet ler mot en

I söndags skiljde vi renar.
Jag glömde att fota på dagen, men kan intyga att det var en fantastisk dag med blå himmel och sol. Jag fotade söt- Alva Sen bad jag henne hålla i kameran medan jag lindade upp lassot för att kastade fast en kalv och Alva lyckades fånga ögonblicket när jag var så där nöjd som man kan vara ibland när det går som det ska. Nejla kom och märkte kalven. Alfred samlade på öronbitarna och pappa undrade om jag sett Margrets omärkta kalv. Yngst på tillställningen var mitt gudbarn Jon-Axel, som snart är 4 månader Hans bror Nils-Isak var förstås också med. Äldst var aahka, 80+ Det var kallt på kvällen så skinnmössorna åkte på. Ett fantastiskt månsken gjorde att det gick att fota sent på kvällen. Mitt i natten var vi klar. Jag var glad trots att jag skulle upp och sitta på ett kontor bara några timmar senare (Har spännande grejer på gång där).
Sen blev jag förstås glad när jag upptäckte att det låg en naken karl i sängen när jag kom hem, eftersom han några timmar tidigare hoppat i bilen för att åka norröver men blivit kvar en natt till.

Kommentera

