Ändrar färg

Ina har mest varit uppe hos Nila senaste månaden. Även om det är skönt att slippa ha dåligt samvete när det blir långa dagar framför datorn så har jag saknat henne en hel del. Hon är en väldigt lojal och tillgiven kompis. Jag försöker lägga mer tid på att träna henne för tillfället eftersom hon snabbt börjar hitta på egna aktiviteter när hon är understimulerad.

Just nu tränar vi på att hon ska stanna och även kunna lägga sig ned på längre avstånd. Eftersom hon varit lite osäker och gärna vill ha ögonkontakt med mig, har hon tidigare velat vända sig om och lagt sig mot mig. Jag försöker därför träna när det händer något intressant framför oss, som till exempel när Girjak är långt framför henne på vägen
IMG_3862IMG_3863_MG_8582 En rolig sak med Ina är att hon ändrar färg. Just nu har hon en kolsvart, ganska mjuk päls på ryggen. På sommaren har hon en rostbrun färg som dessutom är väldigt sträv, nästan som att den vore bränd._MG_5023

En reaktion på ”Ändrar färg

Kommentera

