Skeppet är under kontroll

Har varit lite stressad och oinspirerad sista veckan. Ofta så upptäcker jag först i efterhand att jag under den tiden varit allt för hård och tagit mig själv på för stort allvar. När jag egentligen borde göra tvärtom.
Som tur var insåg jag ganska tidigt att min energinivå inte låg i fas med allt jag planerat att genomföra så jag har tagit alla chanser jag haft att samla energi genom att till exempel umgås med människor jag tycker om.
Idag fick jag en skön känsla av lugn och glädje. Insåg att jag faktiskt har kontroll på läget och egentligen är väldigt nöjd med tillvaron. Sen dök Nila upp här i natt så det gjorde ju det hela ännu bättre.
Jag har jobbat några timmar och han har grejat med köttet som vi nu håller på att röka ute på gården.
_MG_2749När Daniel var förbi och drack kaffe i morse berättade han om sin hamburgepress, som vi förstås lånade. Vi har satt ut dem i kåtan så att de ska få lite rökt smak, tror det blir grymt bra._MG_2766Vi tillverkade en hel del guorpi med vitlök/Chili smak. Köttfärs med fett lindad runt. _MG_2780 _MG_2767

Kommentera

