Bra att ha saker #1

Vissa dagar går det bra, andra är det jobbigare att köra skoter i eländig terräng med en relativt svag skoter. Förtillfället är det fint att köra en lite och nätt skoter, men tidigare i vinter så krävdes det en hel del tankearbete. Eftersom jag när jag var yngre länge förlitade mig på att pappa eller någon annan skulle kunna hjälpa mig om det jävlades så tog det lång tid innan jag byggt upp en bra bas av vettiga hjälpmedel för att kunna klara mig hyfsat bra själv. Eftersom jag har lite torka på blogg-ideer så tänkte jag tipsa er närmsta dagarna om sånt som förenklar vardagen om man inte är superstark och inte alltid har en kollega i närheten. Tipsa gärna tillbaka:-)

1# Strapuoli

Tidigare hade jag alltid två spännband i skoterlådan, men nu har jag istället denna lilla vinsch som gör att man inte behöver göra omtag. Helt perfekt om skotern inte riktigt orkar fram eller om man måste dra den åt sidan. Brukar i och för sig ha ett extra spännband med om det är långt till ett träd. Kostar typ 400-500 kr, men är väldigt värt när man tänker på hur man kan spara på ryggen med hjälp av den.
8872678916126

Kommentera

