Påskkärlek

Ni anar inte vilka sköna dagar vi hade över påsk. Nila kunde vara ledig och kom ned.
Det firade vi med att hänga på farstukvisten i solen i dagarna två. Drack kaffe med lite olika gäster och rökte kött i kåtan. Paul-Klemet och Maj var förbi så det blev en hel del prat om olika sätt att bereda mat på förr och nu. Vi pratade om olika tarmar och delar av renkroppen som jag känner att jag är allt för dålig på att ta rätt på, men den dagen jag får massor av tid så ska det förstås bli av. Påskkäringarna var förbi på skärtorsdagen och jag fick tulpaner.
En dag i veckan är det ridskola utanför mitt köksfönster. På fredagen ställde jag därför upp och red en tjock liten lat ponny som vägrade göra som den lilla ryttaren ville. Efter att den insett att jag hade lite längre ben och inte lät mig övertalas eller skrämmas när den försökte bli av mig ur sadeln så skumpade vi runt på banan. Några timmar efter när träningensvärken i rumpan och låren satte in så tänkte jag att man gör bra mycket för att sitt syskonbarn ska vara nöjd:-)

Vad gjorde ni på påsk?

_MG_2810_MG_2814_MG_2761_MG_2783_MG_2790

Har varit usel på att svar på kommentarer å sista tiden, ber om ursäkt och nu ska det bli bättring!

4 reaktioner på ”Påskkärlek

  1. Åh men det är så kul med dina blogginlägg! Jag blir så glad av dem. 🙂
    Härom dagen kom jag att tänka på när jag var ner till Kittel och vi åt våran laxmiddag med vin. Härliga tider! Jag fick din uppsats, men undrar vart jag gjorde av den?? Och undrar vad det var jag sa då som var så roligt.. Det vi skrattade åt hela kvällen sen…? 🙂

Kommentera

