Att röra sig i tid och rum

I måndags flög jag till Oslo för att träffa några av mina arbetskollegor. Jag jobbar några timmar i månaden som forskningsassistent i ett forskningsprojekt som tittar på Sametingsvalen på både norsk och svensk sida. Väldigt lärorik.
Jag har ju läst statsvetenskap på universitet tidigare, men egentligen aldrig jobbat med något som är särskilt inriktat på det. Nu i april blir det att försöka fixa med det jobbet på kvällarna, men i maj kommer jag jobba betydligt mer.
Hur som helst så var det jätte kul att ta en trip till Oslo. Trots att jag bara var där ett dygn så hann jag både med ett möte, middag och träffa två vänner. Gick även förbi en affär där de hade rea på ullunderställ så jag investerade i de här fina med traktorer på. Eftersom jag spenderar en hel del av tiden i underställ blir jag glad när jag hittar några extra fina. Ina som varit uppe hos Nila en hel del är äntligen här igen, så nu har vi lite smått börjat ladda för vårflytt av renar västerut. Jag har det bra just nu som ni förstår:-)

En reaktion på ”Att röra sig i tid och rum

Kommentera

