Klubben för inbördes beundran

Jag: Det svåraste med att laga mat är ju att få alla saker klara ungefär samtidigt. Det är ingen av oss två särskilt bra på måste jag säga. Det är alltid något som hunnit kallna.
N: Ja, men jag vet ju människor som bara lagar en sak i taget. Alltså först kokar de klart potatisen, sen gör de köttbiffarna och sist såsen.
Jag: Va, det måste ju ta jätte lång tid? Vem då till exempel?
N: Jag kommer inte på någon exakt nu. Men det jag ville få fram var att om man jämför med dem så är vi ju väldigt duktiga.
Jag: Ja, nu när jag tänker på det så är vi ju faktiskt väldigt duktig…

(Allt beror ju på vem man jämför sig med:-)

Kommentera

