När jag såg ut över fjället

_MG_3099-2
Jag tänkte en natt
när jag såg ut över fjället
Att livet både kan vara så
oändligt långt
och märkligt kort
på samma gång

Med blicken på
en nyfödd kalv
insåg jag
att det jag igår
trodde var viktigt
Idag inte längre
spelar någon roll

Om livet är en process
under ständig förändring
är det som sker
just nu
viktigare än
allt som kommer
och det som var

_MG_3100
(Sen tänkte jag också att det nog var dags att skaffa mig ett teleobjektiv:-)

2 reaktioner på ”När jag såg ut över fjället

Kommentera

