Grusvägen hem

I Storuman skiljdes vi åt. Nila tog Ina med sig och körde norrut för lite jobb. Jag och Saijo styrde mot Kittelfjäll. Det var köbildning efter grusvägen.
_MG_3940 Tänkte i ungefär tre sekunder att om jag inte hade renarna så skulle jag velat ha några kor. Fast ångrade mig ganska snabbt. De såg ganska allvarliga ut de här gänget. _MG_3952_MG_3950_MG_3969 Förra veckan blev jag lite sugen på Lisas höns. Sa i telefonen på kvällen ”Om vi någon gång i livet kommer bo på bara en plats året om så kan vi skaffa höns…” Nu när jag tänker efter…nja.._MG_3623_MG_3641 Men kanske en lika fin katt som Selma? _MG_3594
Har fått ett nytt objektiv och vill plötsligt fota varenda djur jag ser:-)

2 reaktioner på ”Grusvägen hem

  1. Åh. Jag trodde aldrig man skulle sakna kor som går och tar upp hela vägen. Men det ger lite sommarkänslor att se dom sådär 🙂

Kommentera

