Nattliv

Inatt blåser det ordentligt här i Kittelfjäll och trots att de mörkaste timmarna passerat vid det här laget så är det fortfarande inte ljust ute. Det har varit en kall vecka och vi avvaktar med de sista kalvmärkningarna tills värmen återvänder. De behövs sol och framförallt mygg för att renarna som är kvar öster om Ransarn ska samlas vid fjällkanterna.
Jag och Nila har haft en hemmadag med tvätt, småfix med min skoter och brödbak. Plockat lite växter, gjort rabarberkräm och städat i skafferiet. I frysen hittades fisk som legat där för länge så vi gjorde fisksoppa. Med hemmagjord aioli. Lyssnade på Sommar i P1 och sov en stund på soffan efter maten.

_MG_4170
Bilden är från en natt i juni när jag var ute och gick på ängen utanför huset med Ina. Att leva med renen gör att sommaren till stor del innebär nattliv och nu i efterhand är jag glad att jag inte sovit bort de ljusa sommarnätterna.

En reaktion på ”Nattliv

Kommentera

