Stillsamma dagar

_MG_6919
Både jag och Nila har blivit riktigt förkylda så vi har tillbringat senaste dagarna inomhus, mesta dels i sängen. Jag brukar när jag känner mig lite förkyld kunna mota den med ingefära, vitök, kvanne och örttéer. Men eftersom förkylningen hann bryta ut så satsar jag nu på att återfå energi genom att vila, dricka mycket och boosta med massa c-vitaminer. Igår på eftermiddagen gjorde jag en riktigt god smoothie:

4 dl mandelmjölk
1 banan
Jordgubbar
Blåbär
2 torkade aprikoser

Mandelmjölk kan man förövrigt göra själv genom att mixa 2,5 dl mandel med 1 liter vatten och därefter sila bort mandelmassan som blir kvar. Mandlarna bör dock ligga i blöt några timmar innan, typ under natten.

_MG_6921
På kvällen när jag kände mig lite rastlös så skrev jag några brev till fina människor.

Kommentera

