Sommarnostalgi #2

En annan bildnostalgi från sommaren som gick är den sista kvällen vi hade kalvmärkning i slutet av juli. Det var verkligen en fin kväll när jag tänker efter…

Jag började gå upp från Borkan någon timme innan motorcyklarna startade så att jag skulle hinna upp på Daevnienvaellien innan de hann ikapp. Väl där uppe så insåg vi att nästan alla renarna stod på toppen av Daevnientjahke. Så jag siktade ännu högre uppåt.
_MG_5974 black Det var ganska jobbigt att försöka klättra någolunda snabbt uppåt, men det är väldigt fin utsikt där uppe. Till exempel västerut mot Ransarna. _MG_6001Norrut_MG_5995 På toppen sken solen. _MG_5999 När man betraktar världen från en topp så inser man hur liten del av det större vi människor är. _MG_6020 När jag passerat den högsta toppen så började de dyka upp några nyfikna renar. _MG_6029 Men det var inte så intresserade av att gå ned från fjället. Tyckte antagligen att det var för varmt fortfarande. Det var så mysigt att gå runt där när de var så oskygga. Kom jag för nära gick det bara runt mig ett varv. _MG_6041_MG_6150 Och vem vill egentligen ner från en topp när solen skinner? Inte den här donnan och hennes vilda kalv iallafall. _MG_6056 Efter ett tag kom även de tre musketörerna gåendes upp på toppen. _MG_6217
När solen gick i moln och det blev lite svalare gav renarna till slut med sig och vi rörde oss nedför.
_MG_6134
Nedanför toppen mötte vi upp med lite fler renskötare och sen bar det av mot hagen. _MG_6227 black Men först en fikapaus i solnedgången. Det var varmt fortfarande så vi väntade in skymningens kyla så att myggen inte skulle vara så jobbiga för renarna i hagen. Det var verkligen en fin kväll det där. Synd att mitt batteri tog slut efter den här bilden. _MG_6252

Kommentera

