Månadens fjällprofil

För några veckor sedan blev jag intervjuad av ett tjej i en forskningssatsning med namnet ”Storslagen fjällmiljö”. De intervjuar olika personer som har anknytning till fjällvärlden varje månad och i mars fick jag äran att vara månadens fjällprofil. Kul!
Intervjun hittar ni här.

En reaktion på ”Månadens fjällprofil

  1. Hej! Jag blev glad när såg att du bloggat igen. Hoppas du börjar igen. Varför har du tagit en paus?
    Jag förstår att du har mycket att göra, men din blogg är hur bra som helst och du tar så fina bilder. Du är min föebild och jag önskar att jag också kan leva som du när jag slutar gymnasiumet. Förut trodde jag inte att jag skulle kunna det, men nu vet jag att även tjejer kan vara med i renskötseln mycket och köra skoter och så. Jag undrar om du kan svara på lite frågor och ge tips på hur man ska tänka då (om du orkar förstås).
    Hur gör man om det känns som att alla runt omkring inte tycker att tjejer kan bli renskötare utan bara kan vara med ibland?
    Min pappa låter mig inte följa med så mycket som jag skulle vilja, hur mycket har din pappa hjälpt dig? (min mamma är svensk) Hur orkar du med det som är tungt som om man kör fast eller sånt? Hur gör man med ekonomin, måste man utbilda sig som alla säger för att ha råd? Ska man utbilda sig först och sen starta företaget, hur gjorde du? Har du köpt renar eller fått dem?

    Förlåt om det blev många frågor, du behöver inte svara på alla.

Kommentera

