Höstens bestyr

Även om det emellanåt inte känns som att jag och Enok hinner göra någonting alls på dagarna, så har vi ju faktiskt varit ute en hel del på både slakt och renskiljningar senaste månaden. Otroligt kul och tillfredställande, även om det är en kraftansträngning emellanåt att få ihop allt med en liten bebis.
_MG_9435 I helgen var det 6 år sedan jag och Nila träffades för första gången. Vi träffades i Luleå på en minoritetsfestival och bara några dagar senare så korsades våra vägar igen, vilket ledde till att han följde med mig hem på våra renskiljningar. Jag blir helt varm i kroppen när jag tänker på den där tiden när vi träffades. Allt var så otroligt vackert och spännande.
_MG_9409
Enok växer verkligen och har blivit en betydligt mer harmonisk bebis sedan han börjat sova lite längre stunder både på natten och dagen. Han gillar dock fortfarande att äta väldigt ofta så vi sitter lite här överallt och ammar.
_MG_9293
Min fina vän Lisa har följt med på en del renarbete och har fotat de två översta bilderna.

2 reaktioner på ”Höstens bestyr

  1. Hej! Jag har tänkt ett tag att jag skulle skriva och gratulera er till Enok. Ta du tillvara tiden så mycket som möjligt. Det är det som är livet.

Kommentera

