I min gröna värld

Ibland drömmer jag om en trädgård full med ätliga växer och att kunna odla vår egen mat under delar av året. Eller ett växthus med solvarma tomater och olika kryddor. Det passar dock inte vårt kringflackande liv och för den delen inte heller i de fjälltrakter vi rör oss.
Den här tiden på året är jag dock så tacksam över den gigantiska vilda trädgård som växer upp utanför min dörr. Idag blev det en morgonjuice med kvanne, ängsyra och ett grönt äpple.
IMG_1882
Jag körde ned allt i juicecentrugen, men rekommenderar att istället mixa ängsyran i en mixer och blanda i juicen.
IMG_1885-1

(Ängsyra innehåller dock oxalsyra (samma som rabarber), som inte är så bra att regelbundet få i sig för stora mängder av så jag rekommenderar inte att man dricker det varje dag:-))

Kommentera

