Fullmåne och gryningsljus

Under sommaren sover vi alltid lite varierat. Det är helt okej att somna till någon stund mitt på dagen, vilket både jag och Enok har som vana. Ofta är vi uppe mitt i natten och fixar med olika saker, åker på kalvmärkning, eller umgås med andra nattugglor. I förrgår när Nila var ute och byggde insåg jag plötsligt att det var jätte fint ljus ute så jag tog med kameran på en promenad. _MG_2930-5 Junimånen är det verkligen något speciellt med. Den är liksom så flyktig att få syn på, eftersom den får trängas solnedgången. Solen som knappt hinner försvinna innan den är uppe igen ger så mycket ljus att det ofta bara är en kort stund man kan se månen.
_MG_2929-2_MG_2917-1 När månen nästan försvunnit satte jag mig och kollade på soluppgången. Nila var fortfarande vaken när jag kom tillbaka så vi kunde lägga oss samtidigt. _MG_2928

Kommentera

